mandag den 1. oktober 2012

Tid til en update!!

Hej alle!
Der er sket så meget, det er slet ikke til at holde styr på, tiden flyver afsted og jeg glemmer helt at opdatere. ;-)
Efter vi ankom med flyet tog vi direkte hjem til huset, fik pakket ud og gik ellers så i seng. Man er godt træt efter så lang tid i fly! De følgende dage var vi bare hjemme, men om torsdagen kom Ann, vores områderepræsentant og hentede os, og vi kørte sammen med Mag og Mark ud til et sted hvor der er en masse fly der lander på vandet og sådan - der var også en noget alternativ bil, den havde kun to hjul... ;-) Vi tog til åben hus på SAHS (South Anchorage High School) Sammen med Mag, Mark, Ann og Jayme, for lige at se hvordan det var. Og skolen er KÆMPE stor! Der er omkring 2000 elever, og det er ret vildt, når man tænker på at jeg kommer fra en skole med omkring 200... Vi fik os indregistreret på skolen og fik at vide vi skulle starte mandag.
Nogle dage efter var vi ude og besøge nogle af Jayme og Dwights venner, og fik spareribs der. De var alle rigtig søde! Men det eneste der rigtig kørte rundt i mit hovede var at vi skulle starte i skole dagen efter.
Første dag i skolen var egentlig ikke så slem, det var lidt svært at finde rundt, og man skal godt nok gøre en indsats for at få venner, nu hvor man kommer senere ind end alle de andre. Alle har fundet deres grupper og hvem deres venner er. Men jeg synes jeg klarer det meget godt.
Mit skema ser således ud:
1st Period: Astronomy
2nd Period: Art Studio
3rd Period: Technical Writing
4th Period: Nutrition/food preparation
5th Period: Alaska Studies
6th Period: Rec. Games

Det er alt godt, og jeg er glad for mit skema. Skolen her er meget anderledes, vi har lockers, alt bliver gjort anderledes, dress codes, hvis man skal på toilettet i timen skal man have et bathroom pass og lige så hvis man skal noget andet uden for klassen.
Vi har været rundt omkring i byen, i Dimond Mall, 5th Avenue Mall. Men maden her... ååååh jeg savner den danske mad, det gør jeg virkelig!
Vi har endnu ikke set nogen dyr, hverken elge eller bjørne, men vi har til gengæld hørt en elg!

Vi har lige haft homecoming, hvilket vil sige at der også var spirit week - ugen op til homecoming - hvor man skal klæde sig ud hver dag, mandag skulle vi være hulemænd, tirsdag var der tye-dye day, så vi lavede vores egne trøjer og tog på i skolen, onsdag var der 80's workout, torsday furturistic day, og fredag skulle vi have skolens farver på, hvilket er sort og guld. Fredag morgen var der amerikanske pandekager, muffins, yoghurt, juice, bacon, bagels til alle, fordi det var dagen for homecoming.
Til homecoming gjorde jeg mig klar sammen med Gaia, Sandra og Magnus (Mag) og tog en masse billeder! Homecoming var ikke det helt store, faktisk var det lidt en skuffelse, men det var der mange der synes det var.

Der er ikke sket så meget mere, end det. Her forleden hoppede mig og Gaia i vores hot tub og Gaia kigger på himlen og spørger: "is that the clouds?" Jeg kigger og svarer med det samme: "NO, That's the northern lights!!!" Det var lidt vildt, har aldrig set noget lignende. Helt fantastisk, intet mindre!
Jeg har det godt og er glad for at være her i Anchorage i Alaska, håber alle jer derhjemme har det mindst lige så godt!

- Marta

Ingen kommentarer:

Send en kommentar